Pages

Sunday, April 17, 2011

Teruk~

Aku semakin teruk..

"mnde yg senang pon x bole nk bwt ke??"
"stdy ko da maken trok skang ni!!"
"tu laaaa.. banyak ngat maen!!! pdn muke ko!!"

checklist:-
Qiam: da lame x bwt
Al-Mathurat: da maken slalu tinggal
Solat berjemaah: da jarang g surau/msjid
Subuh: da stat bgon lmbt

Physics: menurun
Calculus: sgt teruk
Chemistry: teruk yg amat

Perubahan diri:-
da stat kembali mcm dlu... da x kesah baek burok.. tau nk ikot nafsu je.. rse2 mcm da jd maken trok je


Jika aku boleh mengasingkn diriku, nescaya aku pergi.. aku terlalu mudah terpengaruh.. terlalu mudah untuk lalai.. terlalu mudah merasa selesa.. sampai terlupa batas2 yg telah ditetapkan.. mungkin itu punca semua ini berlaku....

"Ya Allah, mengapa aku semakin teruk? adakah ini hanya ujian kecil dariMu? Bantulah aku untuk dekatkn diriku kepadaMu.. Biarlah hilang semua nikmat dunia.. asalkan aku sentiasa ingat akan Mu, Ya Allah.. Maha Suci Allah, yang Maha Mendengar, moga-moga kami tergolong dalam golongan yang sedikit"

2 comments:

Syahidah said...

mr zakwan.
"seorang muslim sentiasa akan berfikiran positif, kerana Allah maha adil.Dia lebih tau mana baik buruk." - Izyana

Allah uji sebab nak tgk kita ni masih akan bertahan & sabar atau tak kalau Allah bg ujian...

Anggap sebagai ujian & redha la.. USAHA lg! jangan putus harap. :)

wanrandom said...

syukran ya Syahidah n Izyana ^.^
mmg still berusaha n x pernah putus harapan.. InshaAllah!!