Pages

Sunday, April 24, 2011

kuncinya: Bersyukur

knape kite rse idop kite smaken susah? ade yg rase makin terok(aku la tuuu)..
sumenye slh diri kite sndiri..
nak tau sbb ape? Ni la sbbnye..


“Dan (ingatlah juga), tatkala Tuhanmu memberikan pernyataan: Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti Ku-tambah nikmat-Ku kepadamu, tetapi jika kamu mengingkari (nikmat-Ku), maka sesungguhnya azab-Ku sangat pedih”[Ibrahim;7]

Sahabat sekalian, ketahuilah bahawa:-


"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya tidak dapat menghitungnya. Sesungguhnya Tuhan itu Maha Pengampun dan Maha Penyayang."[an-Nahl;18]



"Dan Tuhan melahirkan kamu dari perut ibumu tanpa mengetahui apa-apa pun. Dan (kemudian) diberinya kamu pendengaran, penglihatan dan hati supaya kamu bersyukur "[an-Nahl;78]


tp.. mcm mne nk bersyukur?? 
Kite dh biase ckp "Alhamdulillah" bile senang or dpt ape² nkmatkn.. btol la tuu... 
tp mcm mne bile kite ditimpa kesusahan? perlu bersyukur ke? Of course la!! 
cube bayangkn kite hilang wallet.. kite kene la bersyukur sbb naseb baek kite hilang wallet je.. naseb baek bkn nyawa kite yg hilang hardcore sgt ke perbandingan ni? 
Yakinlah bahawa setiap yg berlaku itu ada hikmahnya..


syukur ni bkn kene dilafazkan saje.. syukur jgk bole di"zahir"kan dgn perbuatan kite... or dgn hati kite...
So, hopefully kite sume tergolong dlm golongan yg sedikit ni... Salam'alaik ^.^

1 comment:

cik mun said...

sy bersyukur dgn hidup sy...hehe